INFORMACJA
dotycząca wydawanych przez Komendanta Powiatowego Policji w Prudniku zaświadczeń, które potwierdzają fakt zgłoszenia kradzieży pojazdów oraz kradzieży tablic rejestracyjnych pojazdów.
Zgodnie z art. 217 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.) – organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na żądanie osoby ubiegającej się
o zaświadczenie. Wydanie zaświadczenia powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od chwili zgłoszenia żądania jego wydania.
W myśl art. 6 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 1827 z późn. zm.), wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej. Obowiązek zapłaty, opłaty skarbowej od wydania zaświadczenia, powstaje
z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Opłatę skarbową wpłaca się na konto właściwego organu podatkowego - urzędu miasta,
w którym siedzibę ma Komendant Powiatowy Policji w Prudniku:
Urząd Miejski w Prudniku
ul. Kościuszki 3
48-200 Prudnik
Nr konta : 57 8905 0000 2001 0000 0215 0104
Tytułem : opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o ………………………...
/Wpłaty można również dokonać bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego
w Prudniku w ustalonym czasie, w godzinach jego urzędowania/.
Stawka opłaty skarbowej wynosi – 17 zł.
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia do pobrania ze strony internetowej Komendy Powiatowej Policji w Prudniku www.prudnik.policja.gov.pl lub w recepcji, bądź
u dyżurnego jednostki.